Πώς θα σας φαινόταν αν πηγαίνατε να πιάσετε ένα ελατήριο κι αυτό εξαφανιζόταν; Ή αν παίζατε ένα μουσικό όργανο πατώντας πολύχρωμα φωτάκια στον αέρα; Ήμασταν πολύ τυχεροί, γιατί αυτά και πολλά άλλα είδαμε από κοντά κατά την επίσκεψή μας στο Τεχνολογικό Μουσείο στο ΝΟΗΣΙΣ!

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αρχικά μας ταξίδεψαν στην αρχαία τεχνολογία, όπου είδαμε υπέροχα εκθέματα. Ποιος θα το περίμενε ότι οι αρχαίοι Έλληνες από πολύ παλιά είχαν ανακαλύψει τόσα πολλά και παράξενα πράγματα, τα οποία τους βοηθούσαν στις δουλειές τους;

(Ο άνθρωπος διαμορφώνει τα πρώτα εργαλεία)

(Ανυψωτικός μηχανισμός νερού)

(Ο κοχλίας του Αρχιμήδη: Μηχανή άντλησης ύδατος από μία χαμηλή στάθμη σε υψηλότερη. Χρησιμεύει στην άρδευση αγρών, καθώς και στην άντληση υδάτων από τα βάθη πλοίου.)

(Βαρούλκο ή εργάτης: Χρησιμοποίείται για την ανύψωση και υπερνίκηση μεγάλων βαρών)

(Ύδραυλις: Μουσικό όργανο – πρόγονος του σημερινού εκκλησιαστικού οργάνου)

(Τριήρης: ταχύτατο αρχαίο κωπήλατο πολεμικό πλοίο με τρεις σειρές κουπιών)

Τα πλοία, τα σπίτια, οι μηχανές τους ήταν όλα τόσο διαφορετικά απ’ τα σημερινά! Αυτό που μου έκανε πολύ εντύπωση μάλιστα, ήταν μία ξύλινη ποτιστική μηχανή που μάζευε το νερό από τα ποτάμια και βοηθούσε τους αγρότες να ποτίσουν τα χωράφια τους.

ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

(NEORION Chicago)

ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: Πρόκειται για ένα εντελώς ελληνικό σχέδιο, βασισμένο σε μια ιδέα του εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή, που ήθελε ένα συνδυασμό 4-θυρης λιμουζίνας, ισχυρού τζιπ, με στοιχεία αισθητικής του 1930.
Η υλοποίηση ανατέθηκε στον αρχιτέκτονα και βιομηχανικό σχεδιαστή Γιώργο Μιχαήλ, ο οποίος συνεργαζόμενος με Έλληνες τεχνίτες έφερε σε πέρας το συγκεκριμένο «όραμα», δημιουργώντας έτσι, το 1974, το πρώτο «Ελληνικό» αυτοκίνητο.
Η ονομασία του προήλθε από τα ναυπηγεία στο ΝΕΩΡΙΟ της Σύρου, αφού εκεί πραγματοποιήθηκε και η κατασκευή του, ενώ σαν έμβλημα του αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε η άγκυρα, επίσης σήμα των ναυπηγείων. Η δημιουργία του χαρακτηρίστηκε από έντονη προσπάθεια και ευρηματικότητα, η αισθητική του όμως – που ανταποκρίθηκε στην επιθυμία του Έλληνα εφοπλιστή – ήταν αμφιλεγόμενη.
Σαν ιδέα, ήταν ένα “πολυτελές αυτοκίνητο παντός εδάφους”, αλλά με έντονη κλίση προς ένα επιβατικό. Η προσπάθεια υλοποίησης της κατασκευής ξεκίνησε στα τέλη του 1973, στο χώρο όπου ήδη παράγονταν τα ηλεκτροκίνητα Enfield-8000,  για την αγορά της Mεγ. Βρετανίας.

(Έκθεση αυτοκινήτων – αντίκες)

(Παλιό συνεργείο αυτοκινήτων)

(Ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ηλεκτρικό Scooter)

Το αυτοκίνητο στο Τεχνολογικό Μουσείο χρησιμοποιείται σαν ένα όχημα που μας μεταφέρει από το παρελθόν στο παρόν! Τα παλιά αυτοκίνητα ήταν αρκετά μεγάλα. Δεν ήταν τόσο γρήγορα αλλά μπορούσαν να σε μεταφέρουν εύκολα.

ΤΕΧΝΟΠΑΡΚΟ

(Η αυλή των θαυμάτων: Η είσοδος του Τεχνοπάρκου)

Το καλύτερο σημείο της επίσκεψής μας ήταν, χωρίς αμφιβολία, το Τεχνοπάρκο. Οφθαλμαπάτες, πειράματα, ένα σωρό πρωτότυπα παιχνίδια να διαλέξεις!

Για τους περισσότερους από εμάς ήταν μια μαθησιακή εμπειρία που σίγουρα θα θέλαμε να επαναλάβουμε!

                                                                                                                                                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                                  ρεπορτάζ: Ανδρομάχη Μπαμπαράτσα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s