220px-Portrait_of_Eratosthenes

Σήμερα 3/6/2014 μιλήσαμε με τα παιδιά της τάξης μου (Ε΄ δημοτικού) για τον κύκλο/ Τετράδιο Εργασιών, δ΄ μέρος, μάθημα 53. Στη σελίδα 22 κάτω κάτω αναφέρει το εξής:

Χωρίς τίτλο

Και αναρωτηθήκαμε όλοι στην τάξη:

Πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος πριν από 2.200 χρόνια χωρίς να διαθέτει τα μέσα της σημερινής εποχής, χωρίς να έχει δει ποτέ του τη Γη από το διάστημα, όπως κάνουν οι σύγχρονοι αστροναύτες, μπόρεσε να κάνει ένα τέτοιο υπολογισμό με τόση ακρίβεια; Ποιο εκπαιδευτικό σύστημα του έδωσε τα εφόδια για να κάνει κάτι τόσο εκπληκτικό; Και κάτι άλλο: Γιατί να μπει στη διαδικασία να το κάνει αυτό, τι είχε να κερδίσει;

Αλήθεια, αναρωτηθήκατε ποτέ πόσο διαφορετικοί από τους άλλους ήταν αυτοί οι άνθρωποι που υπήρξαν πρωτοπόροι στις επιστήμες, στα γράμματα και στις τέχνες; Πόσα πολλά τους χρωστάμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι!

Ο Ερατοσθένης σπούδασε στην Αλεξάνδρεια και ισχυριζόταν ότι επίσης σπούδασε για κάποια χρόνια στην Αθήνα. Το 236 π.Χ. ορίστηκε από τον Πτολεμαίο τον Γ΄ τον Ευεργέτη βιβλιοθηκάριος της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, διαδεχόμενος τον Ζηνόδοτο.

Δεν παντρεύτηκε ποτέ.

Δείτε ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ για τον υπολογισμό της περιμέτρου της Γης. Το παρουσιάζει ο Καρλ Σαγκάν:

One response »

  1. Ο/Η Θωμάς λέει:

    Καταπληκτικό βίντεο. Ο Καρλ Σαγκάν να εξηγεί πώς ο Ερατοσθένης από το ίχνος (ή την απουσία) μιας σκιάς βρήκε την περιφέρεια της γης! Να ‘μουνα κι εγώ στην τάξη την ώρα που τα συζητούσατε!!
    Θωμάς Μενεξές

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s